(Ne)opterećen dosadom, odlučio sam kao dugogodišnji korisnik
mobilnih telefona, pretražiti bespuća hrvatskog interneta i vidjeti kakvi su
nam zastupnici. Zapravo zanimalo me koliko brige velike korporacije posvećuju
korisnicima u ovako malim i nezanimljiv državicama kao što je naša. U isti koš
komotno možemo svrstati i naše susjede iz BiH, Srbije, Crne Gore, Makedonije.
Njihove zastupnike nisam provjeravao, ali zato sam odlučio potražiti što se
nudi u Hrvatskoj. Smatram se vrlo naprednim korisnikom mobilnih telefona i
ostale tehnike, ali u ovom slučaju pokušao sam se staviti u položaj početnika i
na temelju te pretpostavke krenuo u potragu.
Što sam očekivao prije pretraživanja? U najboljem (mogu
reći-idealnom?) slučaju da nudi barem sljedeće: više od ovoga bilo bi
fenomenalno :-)
- Stranicu napisanu na hrvatskom jeziku
- Sav potreban softver za spajanje mobitela/tableta na Windows PC
- Firmware za sve aktualne modele - što noviji to bolje
- Mogućnost downloada korisničkih uputa za svaki model u ponudi
- Ovlašteni servis
Pa krenimo nekim abecednim redom. Nisam naveo sve
proizvođače, samo one poznatije.
ALCATEL
Počeli smo-jadno. U Hrvatskoj ništa od stranice,podrške
itd... Čak niti na službenoj stranici Alcatela ne postoji Hrvatska kao država.
Za sve vas koji imate Alcatel poslužite se službenom stranicom Alcatela,ali na
srpskom. Adresa: http://www.alcatelonetouch.com/rs
- Web stranica ne postoji
- Vidi pod br. 1
- Vidi pod br. 2
- Vidi pod br. 3
- Ovlašteni servis je Mobis-electronic: http://www.mesc.hr
UKUPNA OCJENA: 1/10
APPLE
Kao što se i očekuje od proizvođača koji nudi isključivo
skupe (i kvalitetne) uređaje, Apple nudi sve što treba jednom početniku na
adresi: http://www.apple.com/hr/support/
- Stranica je u potpunosti na hrvatskom jeziku i jednostavna za korištenje
- Kod Applea je jednostavno, trebate iTunes i to je to, za PC i za Mac
- Zbog zatvorenosti sustava nadogradnja ide samo preko iTunesa
- Upute za iPhone sam pronašao,ali upute za iPad nisam
- Ovlašteni servis za iPhone i iPad uređaje nisam pronašao (navodno se šalju u Mađarsku na servis). Za ostale uređaje iz Appleove ponude (računala, iPod...) ovlašteni servisi postoje. Zanimljivo....
UKUPNA OCJENA: 9/10
HTC
Kada je HTC u pitanju situacija u Hrvatskoj je malo
neobična,što ne znači da je loša. Ali opet ne znači da je sjajna. Kao
zastupnik u Hrvatskoj pojavljuje se jedna firma, servis je u drugoj.Zastupnik
je Intelkom (www.intelkom.hr).
- Stranica je vizualno najzabavnija i moram priznati da je ideja i izvedba dobra,ali sadržajno ipak to nije to. Možete provjeriti na adresi: http://www.htcfans.hr .
- Na stranici ne postoji „download“ sekcija,pa će potraga završiti na matičnoj stranici HTC-a
- Vidi pod 2
- U trenutku pisanja ovog teksta bilo je moguće preuzeti upute za 27 modela telefona
- Ovlašteni servis je Agramservis (http://www.agramservis.hr).
UKUPNA OCJENA: 7/10
HUAWEI
Huawei je 2011-2012. godine službeno pretekao Ericsson i
postao NAJVEĆI proizvođač telekomunikacijske opreme na svijetu, a u Hrvatskoj
od te firme korisnici doslovno nemaju ništa. Pri tome mislim na podršku. Uspio
sam samo pronaći poduzeće Huawei technologies d.o.o iz Zagreba koje nema niti
web stranicu za sebe, a o podršci možemo sanjati.
1. Web
stranica ne postoji
2. Vidi
pod br. 1
3. Vidi
pod br. 2
4. Vidi
pod br. 3
UKUPNA OCJENA: 1/10
LG
Pomalo neočekivano,ali LG se ZAISTA potrudio napraviti
stranicu na kojoj će korisnik pronaći sve što mu je potrebno. Velika kompanija
koja vjerojatno jednako tretira sve države u svijetu. Adresa: http://www.lg.com/hr/mobilni-telefoni
1. Stranica
je u potpunosti na hrvatskom jeziku i jednostavna za korištenje, funkcionalna
2. Uz
svaki model telefona dostupan vam je sav softver
3. Firmware
je dostupan preko softvera za ažuriranje
4. Dostupne
su sve upute koje su vam potrebne
5. Centralni
LG servis na adresi: http://www.lg-servis.hr
UKUPNA OCJENA 10/10
MOTOROLA
Meni osobno kao fanu Motorole,jako je teško napisati ovu gorku
činjenicu. Situacija sa Motorolom u Hrvatskoj je skoro kao Huawei i Alcatel.
Jednom rječju – smiješno. Za razliku od Huaweija, Motorola barem ima
registriranu domenu na adresi: www.motorola.hr
,ali u vrijeme pisanja teksta bila je hakirana. Kako to izgleda, možete vidjeti
na ovoj slici.
Službenog zastupnika nisam uspio pronaći,a od ovlaštenih uvoznika opet imamo
Intelkom (www.intelkom.hr) i još neke.
1. Web
stranica postoji,ali u trenutku pisanja ovog teksta bila je hakirana. Po sjećanju
mogu reći da je na stranici bila solidna prezentacija Motorolinih mobitela.
2. Trenutnutno
stranica ne radi,pa nemate ništa
3. Vidi
pod 2
4. Vidi
pod 3
5. Ovlašteni
servis je Agram servis d.o.o http://www.agramservis.hr/
UKUPNA OCJENA: 2/10
NOKIA
Dobra stara Nokia nikada nije zaboravljala svoje korisnike.
Na stranici: http://www.nokia.com/hr-hr/
nudi sve, kako za nove tako i za stranije modele.
1. Stranica
je u potpunosti na hrvatskom jeziku,možda nije najintuintivnija,ali OK
2. Softver
za povezivanje sa računalom postoji za Windowse i Mac,ali stariji uređaji samo
Windows
3. Za
ponuđene modele postoji firmware
4. Upute
su dostupne za preuzimanje
5. Ovlašteni
servis je Mobis-electronic: http://www.mesc.hr
UKUPNA OCJENA: 10/10
SAMSUNG
Ovaj korejski div potrudio se da stanovnici malenih država
kao što je naša imaju kvalitetnu online podršku. Možete je pronaći na adresi: http://www.samsung.com/hr/support/main/supportMain.do
1. Stranica
je u potpunosti na hrvatskom jeziku i jednostavna za korištenje
2. Samsung
Kies dostupan je za download za Windows i Mac
3. Firmware
možete nadograditi preko Samsung Kies aplikacije
4. Dostupne
su sve upute koje su vam potrebne
5. Centralni
servis je Europatrade. http://www.europatrade.hr/Stranica.aspx?page=Servis
UKUPNA OCJENA 10/10
SONY
Sony ima svoju stranicu na adresi www.sony.hr , ali kada potražite pomoć i podršku
za mobile telefone, biti ćete preusmjereni na glavnu sonyjevu stranicu koja je
na engleskom.
1. Stranica
postoji,ali je na engleskom jeziku
2. PC
Companion je dostupan za preuzimanje
3. Nadogradnje
softvera su dostupne
4. Upute
za mobitele dostupne su na hrvatskom jeziku
5. Informacije
o najbližem servisu na adresi: http://www.sony.hr/support/hr/repair/asc
UKUPNA OCJENA: 5/10
Što zaključiti iz gore napisanog teksta ? Proizvođači se
prvenstveno vode svojim strategijama i sukladno njima dodjeljuju prioritete za
podršku korisnicima. U našem slučaju problem je što smo (pre)malo tržište za
većinu njih. Neki proizvođači čak niti nemaju predstavnika u Hrvatskoj, pa smo
u slučaju takvih mobitela osuđeni na milost i nemilost mobilnih operatera koji
uvoze njihove uređaje. Još ako imamo sreće, pa operater pronađe kvalitetnog
servisera za sve one kojima je to potrebno, tada će sve manje-više završiti
dobro. Ukoliko tome nije tako, najčešće kupujemo novi uređaj. Nažalost za sve
osim nas korisnika, to je najjednostavnije rješenje.
No comments:
Post a Comment